دسته‌بندی نشده

راهنمای کامل انتخاب سایز شورت زنانه

معرفی

مد و فشن پوشاک زنان و به طور خاص پوشاک طبقه لباس زیر در طول سالیان متمادی تحولات چشمگیری را به خود دیده است و این دگرگونی به هر جنبه از تولید و طراحی گرفته تا سایزبندی لباس زیر و شورت زنانه گسترش یافته است. درک سایز شورت زنانه هم برای بانوان علاقه مندان به مد و هم برای تولیدکنندگان پوشاک لباس زیر بسیار مهم است، زیرا راحتی، اعتماد به نفس و استایل را تضمین می کند. این مقاله به روش های اندازه‌گیری شورت زنانه می‌پردازد، اطلاعاتی در مورد جدول سایز شورت زنانه، الگوهای سایزبندی، تفاوت های اندازه‌های موجود در کشورهای مختلف، و نحوه تعیین تناسب ایده‌آل را ارائه می‌دهد.

سایزبندی شورت زنانه:

دنیای مد زنان متنوع و پرجنب‌وجوش است و همیشه مجموعه‌ای گسترده، متنوع، رنگارنگ، و و با کاربردهای مختلف از لباس‌های زیر را ارائه می‌کند که برای پاسخگویی به سلیقه ها، الگوهای فرهنگی، ترجیحات  شخصی مختلف و موقعیت گوناگون طراحی شده‌اند.شورت های زنانه نیز از این قاعده مستثنی نیستند و برای اطمینان از تناسب، راحتی و جذابیت، درک سایزبندی آنها ضروری است.

سایز شورت زنانه شامل طیف وسیعی از متغیرها از جمله اندازه دور کمر، دور باسن، طول فاق و بلندی پاها است. این متغیرها تعیین دقیق یک سیستم اندازه گیری جهانی را چالش برانگیز می کند، زیرا آنها می توانند بین برندها، کشورها و سبک ها متفاوت باشند. برای رسیدن به یک استاندارد جهانی (که سخت به نظر میرسد) در این چیدمان پیچیده از متغیرها، بررسی اجزایی که در سایزبندی شورت زنانه نقش دارند، بسیار مهم است.

جدول سایزبندی شورت زنانه

یکی از اولین قدم ها در شناخت سایز بندی شورت زنانه مراجعه به جدول سایز بندی است. جدول سایز برای شورت زنانه معمولاً راهنمای جامعی برای کمک به مصرف کنندگان در شناسایی سایز ایده آل خود ارائه می دهد. این جداول اغلب شامل اندازه‌گیری‌هایی برای طول دور کمر، باسن و گاهی دور شکم هستند که به عنوان شاخص‌های کلیدی تناسب اندام عمل می‌کنند.

 

جدول اندازه ممکن است اندازه‌ها را بر اساس مقادیر عددی و یا با حروف اختصار انگلیسی مانند  XS، S، M، L، XL  و غیره دسته‌بندی کند. در برخی از کشورها، ممکن است یک سایز “متوسط” M  است معادل سایز “کوچک” S در کشورهای دیگر باشد، که بر اهمیت ارجاع به اندازه گیری های خاص به جای تکیه صرف بر برچسب های اندازه تاکید می کند. این تفاوت ها در سایزبندی کشورهای شرق آسیا مانند چین و کره در مقایسه با سایزبندی های ایران بسیار محسوس است.

سایز شورت سایز اروپایی دور کمر (CM) دور باسن (CM)
XS 34 64 – 70 83 – 88
S 36 – 38 71 – 77 89 – 96
M 40 – 42 78 – 83 97 – 104
L 44 84 – 89 105 – 110
XL 46 90 – 95 111 – 116
2XL 48 96 – 101 117 – 122
3XL 50 102 – 107 123 – 128
4XL 52 107 – 112 129 – 134

الگوی سایز بندی شورت زنانه

برای درک سایزبندی شورت زنانه، شناخت الگوهای رایج مورد استفاده در این صنعت ضروری است. در حالی که الگوهای اندازه‌گیری می‌تواند  از شرکتی به شرکت دیگر یا از کشوری  به کشور دیگر متفاوت باشد، ولی آنها معمولاً از یک مدل متناسب پیروی می‌کنند که

  • اندازه‌های دور کمر
  • باسن
  • فاق
    را در نظر می‌گیرد. در اینجا به تفکیک این مؤلفه ها می پردازیم:

    1 . اندازه‌گیری دور کمر:

برای اندازه‌گیری دور کمر معمولاً متر خیاطی را بر روی باریک‌ترین قسمت تنه که در بالای باسن و زیر قفسه سینه قرار دارد میکشند. این عدد به عنوان یک عامل تعیین کننده برای نحوه قرار گرفتن شورت دور کمر است.

2 . دور باسن:

اندازه‌گیری دور باسن در پهن‌ترین قسمت باسن، معمولاً متر خیاطی را در سراسر استخوان‌های باسن می کشند. این اندازه گیری برای تعیین نحوه قرار گرفتن شورت در اطراف باسن و ران بسیار مهم است.

3 . طول فاق:

طول فاق فاصله کش شورت تا پایینترین قسمت شورت است. این عدد نشان دهنده طول شورت است و نقش مهمی در راحتی کلی دارد.

سایزبندی های شورت زنانه

سیستم های سایزبندی شورت زنانه بیش از یک نوع است. آنها طیف وسیعی از اندازه ها را در بر می گیرند تا اشکال مختلف تیپ های بدنی مصرف کنندگان را در خود جای دهند. این اندازه ها معمولاً شامل

  • (XS) بسیار کوچک
  • (S) کوچک
  • (M) متوسط
  • (L) بزرگ
  • (XL) خیلی بزرگ
  • (XXL) 2 ایکس لارج

یا حتی بزرگتر مثلا 3x لارج و . . .

با این حال، همانطور که قبلا ذکر شد، برچسب های اندازه عددی می توانند بین برندهای مختلف و یا کشورهای مختلف متفاوت باشند.

 

بسیار مهم است که بدانیم هر سایز محدوده خاصی از اندازه‌گیری‌ها را برای طول دور کمر، باسن و فاق نشان می‌دهد. به عنوان مثال، اندازه S کوچک ممکن است با اندازه دور کمر 26-28 اینچ، اندازه باسن 36-38 اینچ و طول فاق 3-4 اینچ مطابقت داشته باشد. درک این محدوده ها برای یافتن تناسب مناسب ضروری است.

سایز شورت زنانه لارج

وقتی صحبت از سایز شورت زنانه لارج یا بزرگ به میان می‌آید، معمولاً نشان می‌دهد که شورت به گونه‌ای طراحی شده است که برای افرادی با اندازه‌های دور کمر و باسن بزرگ‌تر طراحی شده است. با این حال، در نظر گرفتن شرکت سازنده و کشور تولید کننده، همچنین مدل و برش خود شورت به اضافه اندازه‌گیری‌های دقیق برای اندازه لارج (L) بزرگ پیشنهاد تیم نویسنده البرا به شما می باشد. برای اطمینان از بهترین تناسب، توصیه می شود به جدول اندازه خاص ارائه شده توسط سازنده یا خرده فروش مراجعه کنید.

سایزهای شورت زنانه: تنوع

سایزهای شورت زنانه طیف گسترده ای از گزینه ها را در بر می گیرد که متناسب با تیپ های بدن، فرهنگ های شخصی و موقعیت های مختلف است. فراتر از گزینه های اندازه گیری استاندارد، تغییراتی در سبک نیز وجود دارد، مانند:

 

1 . اندازه‌های کوچک Small :

این اندازه‌ها برای افراد کوتاه‌تر و کوچکتر طراحی شده‌اند، معمولاً دارای طول فاق کوتاه‌تر و نسبت‌های تنظیم‌شده برای تناسب با جثه های کوچک‌تر هستند. ممکن است سایز یک خانم 25 ساله چینی Small باشد اما همین شورت متناسب با یک دختر خانم 16 ساله ایرانی باشد.

 

2 . سایز بزرگ Larg:

شورت زنانه سایز بزرگ گزینه‌های سایزبندی گسترده‌تری را برای کسانی که فرم های بدنی منحنی‌تر یا اندام های بزرگ‌تر دارند ارائه می‌دهد. سایزهای لارج معمولا در چندین اندازه ارائه میشوند که آنها را پیشوند  X نشان میدهند. آنها انتخاب های راحت و شیکی را برای طیف وسیعی از موقعیت ها ارائه می دهند.

 

3 . شورت بارداری:

شورت بارداری برای سازگاری با تغییر شکل بدن یک زن باردار که در گذر هفته ها تغییر فرم و تغییر سایز میدهد طراحی شده است و ویژگی هایی مانند کمربندهای قابل افزایش دارد.

 

4 . شورت ورزشی:

شورت ورزشی برای عملکردهای پر جنب و جوش و فعالیت طراحی شده است، معمولا در ساخت آنها از مواد ضد رطوبت و طراحی های ارگونومیک بهره میبرند. شورت های زنانه ورزشی در اندازه های مختلف برای افراد فعال ورزشی تولید میشوند.

چگونه سایز شورت زنانه را بفهمیم؟

تعیین سایز شورت زنانه که مناسب اندام شماست نیاز به اندازه گیری و بررسی دقیق دارد. در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه فهمیدن سایز شورت آورده شده است:

1 . دور کمر خود را اندازه بگیرید:

از یک متر نواری (خیاطی) انعطاف پذیر برای اندازه گیری دور کمر خود در باریک ترین نقطه استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که نوار به بدن چسبیده است اما نه خیلی سفت. این اندازه گیری را بر حسب اینچ یا سانتی متر ثبت کنید.

2 . دور باسن را اندازه بگیرید:

دور باسن خود را در پهن ترین نقطه، به طور معمول در اطراف استخوان های لگن اندازه گیری کنید. اطمینان حاصل کنید که نوار همسطح باشد و خیلی سفت نباشد. این اندازه گیری را نیز ثبت کنید.

3 . طول فاق را تعیین کنید:

طول فاق مهمترین عامل تفاوت در مدل ها و سلیقه های انتخاب شورت زنانه است. اینکه دوست دارید شورت خیلی جذب باشد، یا اینکه لامبادا باشد، یا شورت راحت و روزمره باشد، و یا اینکه مناسب ایام پریودی باشد همه این ها روی تعیین طول فاق تاثیر گذار است. برای تعیین طول فاق، معمولا یکی دو بند انگشت پایین تر از ناف تا جایی که می خواهید شورت به پایان برسد (مثلاً وسط ران) اندازه بگیرید.

4 . به جدول سایز مراجعه کنید:

از اندازه های دور کمر، باسن و فاق به دست آمده استفاده کنید تا آنها را با جدول اندازه ارائه شده توسط سازنده یا جدول سایز بندی شورت زنانه البرا مقایسه کنید. به دنبال اندازه ای باشید که با اندازه گیری های شما در محدوده های مشخص شده مطابقت دارد.

5 . تمایلات شخصی و سبک خود را در نظر بگیرید:

سبک و مدل شورتی را که ترجیح می دهید در نظر بگیرید. برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند شورت کمی گشاد و راحت در تن بنشیند، در حالی که برخی دیگر ترجیح میدهند که شورت کاملا جذب باشد. گاهی برخی ها مشکلی ندارند که تمام طول روز را با یک شورت لامبادا سپری کنند. شما ببینید با چه نوع شورت و چه میزان از کشسانی راحت هستید. این می تواند بر انتخاب شما در محدوده اندازه و انتخاب مدل و برش تأثیر بگذارد.

6 . نظرات مشتریان را در  فروشگاه های آنلاین لباس زیر بخوانید:

اگر به صورت آنلاین خرید می‌کنید، خواندن نظرات محصولات و توصیه‌های سایز سایر مشتریانی که تیپ‌های بدنی مشابهی دارند می‌تواند در تعیین سایز مناسب مفید باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *